Friday, September 28, 2012

Permata Bonda

21 September 2012 (Jumaat) - SMK Jalan Reko telah berjaya mengadakan program Permata Bonda buat kali ke-4. Program ini adalah cetusan idea mantan pengetua Allahyarhamah Pn. Rosny bt Osman sejak tahun 2009.Program ini telah diterajui oleh PK Hem Smk Jalan Reko sendiri iaitu Pn.Sehidah bt Sirajudin dengan mengemblengkan tenaga bersama barisan urusetia fasilitator kepimpinan SAZIC 52477 .Program ini bertujuan untuk meyakinkan pelajar tingkatan 3 melakar kecemerlangan dalam akademik malahan mampu menjadi pelajar berperibadi serta berakhlak terpuji. 
 Antara aturcara majlis ialah pendaftaran para pelajar pada jam 6.00 petang . Selepas itu, pelajar diberikan makanan dan minuman.Azan Maghrib dikumandangkan oleh elajar dan semua pelajar diarahkan mengambil wuduk untuk solat berjemaah.Seusai solat, semua peserta membaca yasin dan menunaikan solat isyak. Selepas menunaikan solat isyak,tayangan video dan program motivasi dimulakan.
Terima kasih kepada Unit Katering,Unit Disiplin,Kelab Fotografi dan semua yang terlibat secara lansung atau tidak lansung dalam menjayakan program tahunan ini.Tahun depan jumpa lagi !





No comments:

Post a Comment